Известие

Collapse
No announcement yet.

Обезвъздушаване, прелива казанчето.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Аз пък си мисля че капачката на разширителният съд или радиатора ,умишлено имат клапан който да държи налягането в системата около 1.2-1.4 бара.Просто водата на различно надморско равнище завира на различни градуси.По този начин в общи линии ,водата завира на около 105 градуса независимо от морското равнище.
    Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD

    Comment


    • #32
      Първоначално публикувано от alfista 96 Покажи съобщение
      Аз пък си мисля че капачката на разширителният съд или радиатора ,умишлено имат клапан който да държи налягането в системата около 1.2-1.4 бара.Просто водата на различно надморско равнище завира на различни градуси.По този начин в общи линии ,водата завира на около 105 градуса независимо от морското равнище.
      водата в затворена система на двигател обикновено завира в рамките на 116- 119 градуса, различно е за различните коли.
      А онова за парната баня на двигателя дето го написа онзи направо ме втрещи ако заври ебати двигателя, ебати охлаждането
      Last edited by lordliness; d.m.y г., 21:00.
      Не всички, които се скитат, са изгубени.

      Comment


      • #33
        Първоначално публикувано от alfista 96 Покажи съобщение
        Аз пък си мисля че капачката на разширителният съд или радиатора ,умишлено имат клапан който да държи налягането в системата около 1.2-1.4 бара.Просто водата на различно надморско равнище завира на различни градуси.По този начин в общи линии ,водата завира на около 105 градуса независимо от морското равнище.
        Точно така. Ако работната температура стоеше на 90 гр. Капачката можеше и да я няма. Ама тя варира грубо от 90 до 105.
        При 100 гр водата ври на морското равнище и при около 93 гр. при 2000 m надморска височина.

        В крайна сметка целта на въпросното налягане е водата да не ври.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #34
          Първоначално публикувано от alfista 96 Покажи съобщение
          Аз пък си мисля че капачката на разширителният съд или радиатора ,умишлено имат клапан който да държи налягането в системата около 1.2-1.4 бара.Просто водата на различно надморско равнище завира на различни градуси.По този начин в общи линии ,водата завира на около 105 градуса независимо от морското равнище.
          И като добавиш че всъщност имаме смес от антифриз и вода а това значи по-висока температура на кипене.

          ---------- Post added at 18:05 ---------- Previous post was at 18:01 ----------

          Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
          водата в затворена система на двигател обикновено завира в рамките на 116- 119 градуса, различно е за различните коли.
          А онова за парната баня на двигателя дето го написа онзи направо ме втрещи ако заври ебати двигателя, ебати охлаждането
          Онзи случайно също така смята че температурата на водата в различни точки на водният кръг е различна. И той не ти каза да отваряш капачката на разширителния съд при загрят двигател а да я отвориш и да го оставиш да работи. И няма да имаш гейзер.
          Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
          Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
          Peugeot 508 RXH 02.2013

          Comment


          • #35
            Първоначално публикувано от Alexanderbb Покажи съобщение
            И като добавиш че всъщност имаме смес от антифриз и вода а това значи по-висока температура на кипене.

            ---------- Post added at 18:05 ---------- Previous post was at 18:01 ----------



            Онзи случайно също така смята че температурата на водата в различни точки на водният кръг е различна. И той не ти каза да отваряш капачката на разширителния съд при загрят двигател а да я отвориш и да го оставиш да работи. И няма да имаш гейзер.
            Чувал ли си, че на Марс не можеш да си свариш яйце?
            Я разкажи пак за парната баня на двигателя, къде отива парата? Не вдига ли парата налягането, гледам карат разни парни машини, сигурно има някакво налягане, гърмят чат пат котли и други такива?
            Last edited by lordliness; d.m.y г., 21:18.
            Не всички, които се скитат, са изгубени.

            Comment


            • #36
              Първоначално публикувано от Alexanderbb Покажи съобщение
              И като добавиш че всъщност имаме смес от антифриз и вода а това значи по-висока температура на кипене.

              ---------- Post added at 18:05 ---------- Previous post was at 18:01 ----------



              Онзи случайно също така смята че температурата на водата в различни точки на водният кръг е различна. И той не ти каза да отваряш капачката на разширителния съд при загрят двигател а да я отвориш и да го оставиш да работи. И няма да имаш гейзер.
              Аз пък си мисля че антифриза има други полезни свойства за охладителната система. И вдигането на прага на завиране на охладителната течност, не е сред тях.
              Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD

              Comment


              • #37
                Първоначално публикувано от alfista 96 Покажи съобщение
                Аз пък си мисля че антифриза има други полезни свойства за охладителната система. И вдигането на прага на завиране на охладителната течност, не е сред тях.
                В интерес на истината антифриза повишава температурата на двигателя, но само с 9 градуса, не завира при 109 защото е под налягане
                Не всички, които се скитат, са изгубени.

                Comment


                • #38
                  Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                  Чувал ли си, че на Марс не можеш да си свариш яйце?
                  Я разкажи пак за парната баня на двигателя, къде отива парата? Не вдига ли парата налягането, гледам карат разни парни машини, сигурно има някакво налягане, гърмят чат пат котли и други такива?
                  На Марс не можеш да свариш яйце, защото ще загубиш водата преди да успееш да я нагрееш до температура, която предавайки се на яйцето да го накара да се свари. Теоретично ако имаш достатъчно вода и достатъчно енергия може да си направиш парна атмосфера с колкото ти е кеф градуса и да вариш яйца Но примера от училищния учебник е глупав. И на Юпитер няма да можеш да го свариш също.
                  Принципът на парният двигател е съвсем различен. Там целта е да създадат поток свръх нагрята пара на който да приложат механично съпротивление за получаване на постъпателно движение на бутало.
                  В АЕЦ също ползват свръх нагрята пара. Автомобилната система е по-скоро чайник с капак а не казан за дестилация
                  Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
                  Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
                  Peugeot 508 RXH 02.2013

                  Comment


                  • #39
                    Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                    В интерес на истината антифриза повишава температурата на двигателя, но само с 9 градуса, не завира при 109 защото е под налягане
                    Така е . Това което исках да кажа е , че с антифриз или без то течноста ще заври на около 115 градуса както казваш.
                    Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD

                    Comment


                    • #40
                      Първоначално публикувано от alfista 96 Покажи съобщение
                      Така е . Това което исках да кажа е , че с антифриз или без то течноста ще заври на около 115 градуса както казваш.
                      аха, точно
                      а на Марс не може да се свари яйце защото водата ще кипи при много ниска температура( защо), а белтъците на колко градуса денатурират- към 50 градуса. Не знам как може да загубиш водата там, освен да ти се разтреперят ръцете, че не знаеш фундаментални неща
                      Last edited by lordliness; d.m.y г., 21:47.
                      Не всички, които се скитат, са изгубени.

                      Comment


                      • #41
                        Първоначално публикувано от alfista 96 Покажи съобщение
                        Така е . Това което исках да кажа е , че с антифриз или без то течноста ще заври на около 115 градуса както казваш.
                        И ако охлаждащата течност в автомобила ти достигне 115 градуса (след преминаване през радиаторът) дали пък няма да видиш облаци пара под капака?
                        Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
                        Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
                        Peugeot 508 RXH 02.2013

                        Comment


                        • #42
                          Първоначално публикувано от Alexanderbb Покажи съобщение
                          И ако охлаждащата течност в автомобила ти достигне 115 градуса (след преминаване през радиаторът) дали пък няма да видиш облаци пара под капака?
                          Ако това стане двигателя и охлаждането вероятно са неизправни, за теб изглежда е нормално явление да пуши под двигателя водна пара
                          Не всички, които се скитат, са изгубени.

                          Comment


                          • #43
                            Първоначално публикувано от Alexanderbb Покажи съобщение
                            И ако охлаждащата течност в автомобила ти достигне 115 градуса (след преминаване през радиаторът) дали пък няма да видиш облаци пара под капака?
                            Колега хващаш се буквално за цифрите.По-нагоре някъде Лорда писа -зависи от марката автомобил.Моята старата 156 , на Калояново повече от 110 градуса не е вдигала и не е завирала.Преди мнооооооого години имах Опел Омега.Та там РАБОТНАТА температура на ДВГ беше 110-115 градуса.
                            Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD

                            Comment


                            • #44
                              Първоначално публикувано от alfista 96 Покажи съобщение
                              Колега хващаш се буквално за цифрите.По-нагоре някъде Лорда писа -зависи от марката автомобил.Моята старата 156 , на Калояново повече от 110 градуса не е вдигала и не е завирала.Преди мнооооооого години имах Опел Омега.Та там РАБОТНАТА температура на ДВГ беше 110-115 градуса.
                              Моят ТС също редовно си стига до 110 на магистралата и когато катеря разни баири, но проблем няма, не пуши, не ври и двигателя не се чупи. Нивото на анрифриза е на обичайното ниво. В началото ми беше малко стряскащо да гледам стрелката
                              Не всички, които се скитат, са изгубени.

                              Comment


                              • #45
                                Първоначално публикувано от alfista 96 Покажи съобщение
                                Колега хващаш се буквално за цифрите.По-нагоре някъде Лорда писа -зависи от марката автомобил.Моята старата 156 , на Калояново повече от 110 градуса не е вдигала и не е завирала.Преди мнооооооого години имах Опел Омега.Та там РАБОТНАТА температура на ДВГ беше 110-115 градуса.
                                Ами хващам се за цифрите защото започнахме разговорът с изречението дали системата на алфа 156 работи под налягане. После почнаха да се търсят доводи в това че на някой коли било друго (аз това никога не съм го оспорвал). Даже до Марс ходихме. И тия температури 110 - 115 за които си говорим се мерят от датчика на антифриза, който е на термостата където постъпва течност току що загрята от двигателя. После тя отива в радиаторът на чийто изход температурата е доста по-ниска. Такава е и в областта на помпата и в разширителният съд. И пак казвам ако там ги имаме 110 - 115 градуса водата ще избие през капачката. Някой ще добави сега пак че това било неизправна охладителна система. Да, ако ти блокира помпата или запушиш маркуч, можеш да развиеш такова налягане че нещо да се пръсне. Ама не това е замисъла на конструктора.
                                Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
                                Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
                                Peugeot 508 RXH 02.2013

                                Comment

                                Working...
                                X